Nieuws, september 2015

24 september 2015

SP wil 1000 extra sociale huurwoningen in Den Haag

De vandaag gepresenteerde prestatieafspraken van de gemeente Den Haag met woningcorporaties roepen bij de SP grote zorgen op over de bouw van betaalbare woningen in onze stad. Terwijl wethouder Wijsmuller (Haagse Stadspartij) nog luidkeels beweert dat de karige ambitie om jaarlijks 450 sociale huurwoningen te bouwen gehaald zal worden, stellen de prestatieafspraken juist dat corporaties de komende jaren minder zullen bouwen dan door de gemeente gewenst is. SP gemeenteraadslid Jerry Snellink: "Dit college houdt zichzelf voor de gek en spreekt zichzelf tegen. Dat is onaanvaardbaar in een tijd dat ruim 52.000 huishoudens in de regio een betaalbare woning zoeken, het aantal inwoners gestaag groeit en wij ook nog eens 700 extra vluchtelingen willen huisvesten."

17 september 2015

'Investeer nu fors in betaalbare huurwoningen'

“Jaarlijks bouwt Den Haag 1500 sociale huurwoningen”, zo lazen wij op 10 september in Den Haag Centraal. Even dachten wij dat wethouder Joris Wijsmuller (Haagse Stadspartij) het herhaalde pleidooi van de SP om korte metten te maken met het tekort aan betaalbare woningen in onze stad eindelijk ter harte had genomen. Helaas is de werkelijkheid anders. Slechts 450 nieuwe sociale woningen per jaar heeft dit stadsbestuur toegezegd, zo blijkt uit de gemeentelijke woningbouwopgave die Wijsmuller afgelopen voorjaar presenteerde.

9 september 2015

Begroting 2016-2019: grote sociale problemen worden niet aangepakt

“Dit is een college van wethouders die op hun handen zitten. Het zijn boekhouders zonder ambities; grote sociale problemen worden niet aangepakt.” Dit is de eerste reactie van SP fractievoorzitter Bart van Kent op de nieuwe begroting die het college op 8 september 2015 presenteerde.

2 september 2015

SP steekt ambulancepersoneel hart onder de riem

Foto: Bart van Kent

Op woensdag 2 september voerden ambulancemedewerkers met luide sirenes op het Spuiplein in Den Haag actie voor een betere cao. Tweede Kamerlid Renske Leijten stak hen een hart onder de riem en vrijwilligers van de Haagse SP deelden koffie en hartsnoepjes uit.